Followers

Wednesday, March 2, 2011

Bitter Tears


Alhamdulillah Ya Allah
Alhamdulillah Ya Allah
Alhamdulillah Ya Allah
Hari ini aku masih kuat

Alhamdulillah Ya Allah
Alhamdulillah Ya Allah
Alhamdulillah Ya Allah
Hari ini aku masih mampu bertahan.

Ya Allah.
Adakalanya hati tertanya Ya Allah.
Mengapa yang lain begitu mudah.
Sedangkan sukarnya aku tiada terkira.
Sehinggakan hati ini terasa ingin memutuskan semuanya.
Dan kembali kepada yang lama.

Ya Allah.
I could've run but I choose to stay.
I could've cried but I choose to smile.
I could've quit but I choose to persevere.
And it's up to me again.
Whether I want to turn around and go backward.
Or I should I go forward.
And I'm losing my strenght now.
I'm getting weaker and weaker.

Wahai hati.
Tangisan tidak menyelesaikan masalah.
Tangisan tidak menyelesaikan masalah.
Tangisan tidak menyelesaikan masalah!

Wahai kedua hati.
Maaf, maaf dan maaf.
Tiada niat untuk menikam sebegitu.
Hati ini hanya mahu dikau fahami.
Apa yang aku kejari juga minta turut direstui.
Bukan diri ini cuba untuk menempah kesulitan.
Adakalanya sesuatu perkara itu.
Walau penyelesaiannya terbaik sedemikian.
Bukan semua yang memahami.
Dan bukan semua yang dapat menerima.

Ya Allah.
Bermuhasabahlah diri ini.
Aku tau, setiap yang berlaku itu adalah yang terbaik.
Cuma satu perkara.
Aku gusar.
Andai satu hari nanti aku tiada mampu berteguh.
Dan aku kembali pada jalan yang lama.
Pada fikiran yang lama.
Pada jiwa yang lama.
Demi pengorbanan untuk kedua yang tercinta.
Lantaran hati yang tidak lagi mampu bertahan.

Maafkan kekhilafan ku juga.
I don't have the courage to tell.
Even by posting it here.
I'm afraid of your reactions.
And I'm not ready to face the possible consequences yet.
OR
Mungkin sebab hati ini masih kuat.
Dan masih mampu bertahan.
Dan meminta untuk diteruskan.

Juga.
Aku bersyukur dikurniakan hati yang kuat.
Walaupun aku terpaksa menghadapi semua ini untuk menguatkannya.
Aku anggap ini semua adalah jihad.
And to take lessons from each.
And be a better person.
People of wisdom.
And aim for Jannah.

P/s:
I like walking in the rain.
Because no one knows I'm crying.


No comments:

Post a Comment

I'll be happy enough if you leave your comments.
If you do so, for sure I will be smiling all day just like those McD's